logo
hledat
15. 06. 2011

Jak předejít zbytečnému placení oprav způsobených nekvalitním palivem?


Přečtěte si článek věnovaný problematice kvality paliva a prevenci před vznikem stále častěji se objevujících závad palivového systému.
Z praxe potvrzujeme, že si takto majitel stroje může ušetřit zbytečné opravy v řádech tisíců korun.
Vše podstatné jsme pro Vás shrnuli do čtyř konkrétních kroků. 


Od chvíle, kdy se členské státy EU závazně dohodly na zavedení podílu biosložky první generace v palivech pro spalovací motory a posléze začaly tuto dohodu praktikovat, jsme zaznamenali rapidní nárůst počtu problémů s karburátory a systémy vstřikování paliva u téměř všech motorových strojů.
Obecně se celý problém dá popsat takto: Během dlouhodobého odstavení stroje dochází k postupnému odpařování eterické části paliva (plováková komora karburátoru je přes filtr vzduchu spojena s atmosférou a tudy uniká lehká část paliva). Biosložka obsažená v palivu se ovšem nikam neodpařuje (je těžší než palivo samotné). Dochází tak k sice pozvolnému, ale soustavnému dopouštění paliva z nádrže a tedy ke koncentraci biosložky v plovákové komoře. Když pak obsluha stroje zjara zatáhne za startovací šňůru, aby uvedla motor do chodu, velmi koncentrovaná biosložka (pracovně ji nazýváme - slabší povahy prominou - "biosajrajt") je nasátá přes všechny šásti sacího traktu motoru až do spalovacího prostoru. Výsledkem je nefunkční a kompletně ucpaný motor. Zpravidla následuje telefonát autorizovanému dealerovi Honda, který začíná slovy: "Stroj po zimě nejde nastartovat. Co mám dělat?"

Vzhledem k tomu, že jakékoli zlepšení situace ze strany distributorů pohonných hmot resp. orgánů činných v této oblasti je prozatím v nedohlednu, vytvořili jsme pro Vás - majitele motorových strojů Honda - několik doporučení, ve kterých společně zajistíme, aby Vaše stroje i tuto nepříjemnou situaci "ustály v dobré kondici".
 
Zásada č. 1: - do Vašeho stroje vždy tankujte palivo, které je čerstvé, případně vhodně skladované, ne déle než 5 týdnů
 
Zásada č. 2: - vybírejte ověřené dodavatele paliva a vyhýbejte se čerpacím stanicím, kde nemáte jistotu kvality. Jako vodítko pro výběr lze využít veřejně dostupný seznam čerpacích stanic, kterým Česká obchodní inspekce udělila pokuty za nevyhovující kvalitu paliv, a těm se vyhnout
 
Zásada č. 3: - před odstavením stroje na delší dobu (např. před zimním obdobím) se snažte, aby v nádrži nezůstalo žádné palivo. Dále před dokončením práce s Vaším motorovým strojem uzavřete přívod paliva palivovým kohoutem a nechejte stroj běžet chvíli bez zátěže dokud zbytek paliva motor nespotřebuje a sám zhasne (POZOR - platí pouze pro 4-dobé motory! U elektrocentrál vždy nejprve odpojte všechny spotřebiče, čerpadla nechávejte doběhnout vždy zavodněná)
 
Zásada č. 4: - vždy ošetřujte zakoupené palivo stabilizátorem paliva Honda v přibližném poměru 1 ml stabilizátoru na 1 l Naturalu 95 během používání (k dostání na naší prodejně - kontaktujte nás )

 

Zpět do aktualit

Jak předejít zbytečnému placení oprav způsobených nekvalitním palivem?

Navštivte také naše stránky

Stroje Polák

košík
Váš košík
Položek: -
Celkem: -